Stewart Island dag 1

2 maart 2018 - Stewart Island, Nieuw-Zeeland

Goeiemorgen, gelukkig is de wifi vanochtend goed, dus aan de slag. Even ter herinnering, in Gore heb ik 1 nachtje geslapen. Daarna s’morgens weer boeltje gepakt en de bus naar Invercargill genomen. Onderweg heel veel koeien, was ik in Friesland?? met enorme dairy fabrieken. De rit was maar een uurtje, heerlijk. In Invercargill naar mijn hotel, The Grand hotel. Nou, je voelt 'em al aankomen, de Grand is niet meer zo Grand. Ooit in de jaren 50 het sjiekste hotel van de stad met zelfs een bezoek op het bordes van Queen Elizabeth, zie foto van De Twee Zetels, heden ten dage iets minder. Desalniettemin een filmisch geheel. Er is nog een oude balzaal, een smokingroom, heel veel gangen en mijn kamertje voldeed aan al mijn eisen.

Invercargill was zonovergoten, hoera, het museum even kort bezocht, daarna in een heerlijk park gezeten. Tot de lokale wino’s kwamen... toen was t gedaan met de rust. Hahaha. Een ander park gevonden. Zoals de gids al zei, in InverCARgill heb je eigenlijk een auto nodig want je loop je te pletter! Gelukkig was mijn hotel in t echte centrum. De volgende ochtend wederom alles ingepakt en met een shuttle naar Bluff, de woonplaats van Myrtle and ? van het paua schelpenhuis, alwaar de ferry naar Steward Island vertrekt. Een kleine ferry bracht ons met gelukkig een gladde zee!! naar de overzijde. Wat een paradijs!!!!! Zelfs in de regen, in de middag ben ik gaan wandelen en kwam via een padje in een baai, ik krijg nog een brok in mijn keel als ik eraan denk. Zo mooi. Prachtige kleuren groen, blauw, een overdaad aan wilde begroeing, Het is net of jij het net hebt ontdekt. Wat natuurlijk ook zo is. 😊

Na een goede nacht, heerlijk bed, eigen kamertje in het Stewart Island packpackers, is het bewolkt en droog. Ga straks naar een uitkijkpunt. Misschien kunnen we naar elkaar zwaaien!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne:
    2 maart 2018
    Lieve Jacq wat een belevenissen. Schitterend met al die foto's. Ben benieuwd naar je volgend verslag.
    Liefs Marianne
  2. Marion:
    2 maart 2018
    Hoi Jacq,
    Wat een belevenissen voor je allemaal. leuk om het te lezen. Ga er nog lekker van genieten en hopelijk wat minder regen voor je. Het eiland is niet voor niets zo groen.
    Veel plezier nog en wacht op je volgende mooie verhaal.
    Hier alles verder goed. wel koud