De allerlaatste dag van mijn reis

27 maart 2018 - Melbourne, Australië

Vandaag na een rustige start, zoals ik van plan was, naar het Melbourne museum. Het is een interessant museum; verhaal van de “ first nation people” zoals de Aboriginals ook genoemd worden. In notedop hoe verschrikkelijk racistisch, wreed en ellendig die mensen vanaf ongeveer 1830 zijn behandeld. En nog steeds worden bepaalde witte kolonisten geëerd voor wie ze allemaal hebben afgeslacht en de andersom story blijft in het donker. De Aboriginals hebben wel degelijk getracht hun land te verdedigen en hun levenswijze te behouden. Helaas met weinig resultaat.

Het museum heeft ook dino’s, botten, mineralen, en een opgezet paard?! Een fameus racepaard. Opgezette vlinders, insecten enzo. Zoals al wel vaker is gebeurt had ik mij weer niet echt in de materie verdiept en was er helemaal geen Aboriginal art te vinden. Helaas. Afijn, lunch in het museum en daarna via de shoproute terug naar het hotel. Met tevens mee een heerlijke sushi schotel. Errug lekker! Ik zit weliswaar net naast Chinatown, maar de sushi ging er prima in. Goeie bodem voor lange vluchten.

Voor ik stop wil ik graag nog kwijt, dat ik mede, twee geweldige maanden heb gehad door alle lieve, attente, enthousiaste en warme reacties op mijn blog. Reuze dank daarvoor. Ik vond het heel erg leuk om te doen en heb hiermee hopelijk een venstertje gecreëerd voor de thuisblijvers. Tot gauw, voorlopig blijf ik weer thuis en zien we elkaar gewoon in het Hollandse!! 😘