Dunedin, dag 1

9 maart 2018 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Ten eerste, hoera de video’s heb ik erop kunnen zetten. Mobiel flink opgeschoond. Video’s spreken verder voor zichzelf.

Vanochtend om 08.45 uur de bus van Invercargill naar Dunedin genomen. Voorspoedige reis met nieuw feitje, ze hebben hier op het Zuidereiland ook hertenfarms. I.p.v. koeien of schapen houden ze een hertensoort voor het vlees en voor de geweien. Die vallen 1x per jaar af en dan worden ze tot poeder gemalen en gaat dat als afrodisiac naar China. De chinezen geloven er heilig in. Nou ja, beter zo dan het afschieten van wilde dieren.

Inmiddels ben ik aangekomen in een B&B in Dunedin. Lekker dichtbij het centrum, heel makkelijk, behalve dat de straat hier om de hoek ongeveer een helling heeft van 20% , echt waar. Niet normaal. Nou, ik heb niet veel spieren in my bottom, maar ik heb ze gevoeld hoor! In de middag heb ik wat rondgelopen in het centrum en een anderhalf uur in de Art Gallery doorgebracht . Morgen weer terug. Super, gave collectie. Mooi gebouw, moderne collectie, oude werken, heel interessant. De expositie van Marilynn Webb sprak mij aan. Recepten voor taarten naast haar werk, ironische recepten en lastig te beschrijven werk. Zal foto van “taart” erop zetten.

Morgen ronde twee. Een jonge suppoost , Anne Marie, sprak mij aan en kwamen we via via op de kunstcommissie. Ze was er reuze door geïnspireerd. Wie weet..