Stewart Island dag 7

8 maart 2018 - Stewart Island, Nieuw-Zeeland

Ook hier op dit eiland een museum. Het lokale museum heb ik gisterochtend bezocht. Het was een beetje regenachtig, dus een mooi moment. Leuk en interessant om de verhalen over vroeger te lezen. Er was hier veel commercie vanaf ongeveer 1850, onder andere het faciliteren van de walvisjacht, niet het schieten... maar wel het verwerken van de blubber, de baleinen en andere dingen. Natuurlijk was er ook een schooltje (nu heeft de school 34 kinderen), en iemand die een hotel begon.

Na het museum een lekkere lunch met clamchowder/ visssoep gegeten en gesterkt op naar het lokale postkantoor. Ik had geen adressen bij mij en dus 3 ansichtkaarten naar mijzelf gestuurd! Hahaha, leuk om postzegels van Stewart Island straks te hebben. Misschien kan ik die nog eens voor een tonnetje aan een verzamelaar verkopen.

In het postkantoor, het was even gesloten, want de postmevrouw is ook chauffeur voor het airport. Het duurde een kwartiertje en ondertussen heb ik leuk met een lokale mevrouw gesproken. Die vertelde van het Noordereiland hierheen te zijn gekomen met haar echtgenoot, omdat het zo mooi is. Ze hebben een huis gekocht met een hectare bush voor 250 duizend NZ dollar. Niet gek!!!  Verder heb ik niet veel gedaan, nog een keertje naar het Observation Point gelopen en verder hier bij mijn kamer in de tuin en zon lekker zitten lezen. In de drie dubbele relax!