Picton

24 februari 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Het is inmiddels zaterdag en toch nog even een update.
In Picton bleek de volgende ochtend, dat de enige weg naar Kaikoura voorlopig dicht zou zijn. Wel even heeeeel erg gebaald, want ik heb echt maanden uitgekeken naar een weerzien met Kaikoura.
Een dorpje aan zee met een prachtige klif waarop je uitzicht aan 3 kanten met de zee hebt en mogelijk walvissen kan zien of natuurlijk met een whalewatching boot eropuit. Wat ik van plan was...

Goed, om de zinnen te verzetten heb ik een wandeling in Picton gemaakt door en over een park en bos; supergaaf!!! Het was heerlijk weer, hoe later, hoe meer zon. Ik kon mijn geluk niet op. Als je hier zo’n track loopt hoor je de hele tijd krekels of eigenlijk cygaden? In ieder geval hoor je de hele tijd de wildernis, hahaha.
Ansichtkaarten uitzichten, ongelofelijk.

De volgende ochtend toch de bus naar Christchurch gepakt, want je weet hier nooit hoelang t allemaal goed blijft. De busrit begon om 7!!! uur s’morgens en om 4 uur was ik in Christchurch. Een superlange rit met wel om de 2 a 3 uur een wc stop en lunchstop en prachtige, woeste natuur. De rit ging door het midden van het Zuidereiland via de Southern Alps.
Gelukkig heeft dit hostel moderne faciliteiten, een heeeerlijke douche en schone kleren en een zak chips en Maggi beef noodles als beloning.
En een gezellige Friezin op mijn kamer. Even lekker Hollands bijkletsen.