Stewart Island dag “ ben de tel kwijt”

7 maart 2018 - Stewart Island, Nieuw-Zeeland

Gisterochtend scheen de zon, later wat wolken, graad of 14 prachtige dag voor mijn wandeling der wandelingen! Ryan’s Creek trail, 8 km, ongeveer 3 uur. Haalbare kaart. De helft van de wandeling was als het ware door een prachtige poort van bomen vlak langs de kust en na mijn lunchbreak ging ik via een wat modderiger pad landinwaarts. Aangezien ik nogal een talent heb om te struikelen is het handiger mij op het pad te concentreren en af en toe even stil te staan en de omgeving te verkennen. De natuur hier is bij iedere wandeling hetzelfde en zoooooo mooi. Ook gisteren. Geweldig, met heel geheimzinnige bossen, kreten van vogels, een aardse lucht. Een gedeelte van gisteren na de lunch deed mij heel sterk aan de natuur in de film “ the Piano” denken. Die ga ik beslist nogmaals zien, thuis. Ik heb een aantal video’s gemaakt. De grap is dat die van mijn iPhone naar de iPad moeten, zodat ik die erop kan zetten. Daar is het op wachten. Ik zal vandaag de vinger aan de pols houden.

Gisteravond heb ik een poging ondernomen om de pinguïns te zien. Die schijnen bij de werf bij de ferry terminal uit het water te komen rond half 10 s’avonds. Na een uur kleumen verscheen er wel een zeeleeuw en daarna niks. Van de zeeleeuw zag ik alleen nog net zijn rug. Of ik vanavond nog een keer ga kijken is bij het ter persen gaan van dit nummer nog niet bekend.