Christchurch, Nieuw Zeeland

26 februari 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Zo daar gaat ie, vanuit het YHA hostel in Christchurch met allemaal aardige mensen. Gisteren ben ik hier naar het Citymuseum geweest alwaar ik het absolute toppunt van kitsch heb gezien; een huiskamer van een inmiddels overleden echtpaar uit Bluff (dat ligt helemaal aan t eindje van het zuidereiland). De hele woonkamer is volgehangen met paua schelpen. Nou let op, kijken of ik de foto's erop krijg. Tevens was er een leuke kostuum afdeling met oude kleding, hoeden, waaiers, schoenen, heel erg leuk.

Daarna ben ik de Botanische tuinen in geweest. Grappig genoeg herkende ik de ingang van het park van toen ik hier in 1998 was. Het museum ligt ernaast namelijk en heeft de aardbeving overleefd en dus nog hetzelfde. In het park speelde het Salvation army fraaie deuntjes en lekker tussen de wederom giga bomen, minder bloemen en planten met andere luisteraars, was t leuk luisteren. Vandaag nog hier en dan morgenochtend vroeg met de bus verder naar het zuiden: Gore. Een nacht en dan via Invergagill naar Stewart Island.

Ga nog wat foto’s van Picton ook hierop zetten. Cross your fingers!!!!