Wellington dag 1

16 februari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Gisteren de hele dag in de bus gezeten en in de middag aangekomen in winderig Wellington.
Na een prima nacht, een traditioneel ontbijt met bacon, scrambled eggs and toast was ik klaar om de Mount Victoria van 200 mt hoog te beklimmen! Klinkt makkelijk, maar op sommige stukken behoorlijk stijl! Toch 10 x de Kattenberg dacht ik zo, hahaha.

Een prachtig uitzicht over de hele stad inclusief de luchthaven en een park waar een gedeelte van de film "Lord of the rings" is opgenomen. Ha, we zijn hier in the Shire en wat al zo meer. Uiteraard zijn er allerlei tours die je meenemen naar verschillende filmlocaties. Zojuist kwam ik Gandolf tegen.... :)
De rest van de dag heb ik bij het waterfront rondgelopen, gezeten en wel weer te gekke kunst gezien in het QT museum hotel! Doe zo weer een foto poging.. een lobby vol bijzondere en prachtige kunst. Supergaaf.
Morgen ga ik naar het Te Papa museum, HET museum van Nieuw Zeeland. Heel groot, heel divers en gratis. Beter kunstbeleid hier dan bij ons..