Regen in Wellington

19 februari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen, zoals gezegd, t regent, de was draait, mooi moment voor wat algemene beschouwingen.
Nieuw Zeeland is ongetwijfeld een prachtig, groen land, vandaar de regen hahaha. De inwoners zijn rustige, kalme mensen, meeste allemaal “ gewoon”. In Auckland waren heel veel Aziatische mensen, toeristen en inwoners, hier minder. Gisteren in het museum heb ik gelezen dat vooral in de begin jaren 90 de poorten open gezet zijn voor Aziatische emigranten. Geen idee of Maori’s, die natuurlijk volgens goed koloniaal gebruik giga de klos waren mbt eigendom van land, hier echt dezelfde rechten hebben. Situatie voor de Maori's is wel beter hier als in Australië voor de Aboriginals, denk ik.
In Te papa museum is alles tweetalig, maar veel kiwi’s vinden de aandacht voor Maoritaal onzin. Het wordt ook niet door alle Maori’s gesproken en wat doe je er verder mee..

Goed, het eten. De grote stadssupermarkten hebben een enorme, sortering fruit en groente, vlees, vis en ook verse salades enzovoort. Wel grappig genoeg, Bolletje beschuit, roggebrood, speculaas en de Ruyter muisjes. De BD winkels zijn hier nog niet zo op dreef. Er is er hier eentje vlakbij, maar onwijs duur. Zoals 10/15 jaar geleden in Nederland.
Mode is hier non-existing. Haha, heeeel af en toe denk ik, die ziet er leuk uit. Heel veel praktische slippertjes, skinny broeken, ook maat 46! en tuttige kantoorrokjes met pumps.
Het zou geweldig zijn als je hier regelmatig kon vakantie vieren, maar gezien het feit dat het zo ver is, helaas pindakaas. Dus, geniet ik er 10 dubbel van!!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade