New Plymouth dag 3

13 februari 2018 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

In de B&B heb ik een stel uit NZ als buren, Rod en Kim. Vanochtend werd ik gevraagd vandaag met hen mee te gaan. Gezellig!
Allereerst hebben we een fameuze brug bekeken. Sorry, geen foto. De brug, de Rewa Rewa brug ligt over een rivier vlak voor de uitmonding in zee. Prachtig.
Daar heerlijk wat rondgelopen. Daarna zijn we naar het Brooklands park geweest. Ook prachtig! Het park is van 1933 en dus veel enorme hoge en reusachtige bomen. Aldaar ook een Chinese garden.
Na een scone en een kop thee naar de Len Lyle Gallery downtown geweest. LL is een hele bekende kunstenaar/ regisseur/ alleskunner ( inmiddels overleden ) in NZ. Hij was reuze geïnteresseerd in kinetische energie.  Als je t mij had gezegd had ik gedacht oh, maar t was geweldig! Zoek op you tube naar Len Lyle the blade en laat je verwonderen. Daarna was de koek op en terug naar de B&B. In de relax. Morgen ga ik weer alleen op pad, het locale museum bezoeken. Okido, ik heb wat screenshots van mijn camera gemaakt. Toch een indruk.