Grand prix donderdag

22 maart 2018 - Melbourne, Australië

Vanochtend vol verwachting klopt mijn hart naar het circuit. Aldaar aangekomen, dacht ik eerst maar eens mijn plek op mijn Schumacher tribune gaan bekijken. Het was overal tamelijk rustig. Plek gevonden, tevreden geconstateerd dat het een goede plek is. Samen met een meneer uut het oosten van het land de boel bekeken. Daarna richting ja? iets gelopen. Had geen idee wat er wel of niet ging gebeuren. Vond t eigenlijk een beetje saai allemaal.

Toen kwam ik op de plek waar de bobo’s en drivers afgezet worden. Ha, toch wel heel leuk. O, ik dacht die vent die ken ik, lijkt wel Button ( Engelse  coureur die gestopt is) o nee, het was Christiaan Horner, de baas van Max zeg maar. Snel foto gemaakt. Zie foto's. Na heel lang wachten, ondertussen met een GP crew werknemer/ student staan praten en met een jonge vrouw, Sharona, die zag opeens de Spaanse coureur Fernando Alonso verschijnen. Hup, zij handtekening, ik foto gemaakt. Dat was wel reuze leuk. Helaas waren Hamilton, Raikkonen en Max al eerder gearriveerd.. Oja, toen kwam Daniël Ricciardo, Aussie, dus dat gaf een hoop commotie. Daarna hebben we eeuwen in een rij voor handtekeningen gestaan en kregen mensen met een bandje voorrang, dus na een uur in de brandende zon, en zicht op niks, geloofde ik het wel.

Toen was het ondertussen 2 uur en kon je weer in een rij gaan staan?! voor de pitlane. Nou ik dacht ok, eindelijk eens even dichterbij het echte werk. Loop ik samen met 3 miljoen anderen die pitlane in, neem wat foto’s waar niks op te zien is, wordt er geroepen van “ de pitlane gaat dicht” of we ff snel door wilden lopen. Ik kwam net in het zicht van de stal van Max. Ik heb heeeel erg nijdig tegen zo’n security persoon gezegd, ik heb 5000 km gereisd, je denkt toch zeker niet dat ik nu zo doorloop!!! De stoom kwam uit mijn oren. Het was echt belachelijk!!! als tegen een kudde wild vee werd er nijdig verteld, dat we de boel ophielden en door moesten lopen. Nou, die kunnen nog wel wat van hun collega’s in Montréal leren zeg!!!

Kortom, hahaha, bekaf en kwaad terug in het hostel, en morgen hopelijk een dag met meer echte GP sfeer. Uw reporter ligt op apegapen, morgen dag 2. 😉

1. Hilda:
    22 maart 2018
    Spannend hoor en misschien nog een glimp an je race helden! Ga je trouwens nog mee naar dat uitje met de KAM!
  2. Jacq.:
    22 maart 2018
    Wel ja komt goed. Wanneer is dat uitje? Ik heb geen uitnodiging ontvangen. Kan je die doorsturen? Xx Jacq.