Goodbye Oamaru, hello Christchurch

17 maart 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Mijn laatste halve dag in Oamaru ben ik naar de Botanische tuinen geweest, mooi en praatje met een tuinman gemaakt. Die was bezig met de tuin klaarmaken voor de herfst en winter. Daarna een uurtje in de zon in de tuin van het hostel en toen naar de bus. Die zijn goedkoop en helaas bijna nooit op tijd.. Na een uur wachten, waarin de buschauffeur nog zijn half uurtje pauze heeft, gingen we op weg naar Christchurch. Bekende route naar het hostel, kamer voor mijzelf, thee en een crackertje en daarna ging t licht uit!

Vanochtend ontbijtje, soms eigen yoghurt met muesli, soms restaurant, daarna de benen gestrekt in de Botanische tuinen. Prachtig. Verderop was een feest aan de gang. Bij benadering bleek dit het Indiase Holy festival ( of hoe heet het, met al die verf en kleurtjes) te zijn. Lang leve multi culti!

Na een kort bezoek aan het Art museum, dat helaas nog geen nieuwe expo had, weer terug in het hostel. Ik ga er een relaxt dagje van maken. Voor de weerliefhebbers, het is bewolkt en een graad of 15. Hier zijn al wel de eerste tekenen van de herfst te zien; overal beukennootjes, eikels en kastanjes. En wij... gaan gelukkig de zomer tegemoet!! Een goed weekend.

1. Marion:
    17 maart 2018
    Hoi Jacq, Leuk zo al je belevenissen te lezen. Heeft Christchurch nog veel schade van de aardbevingen dit het heeft gehad. Hebben ze daar nog wel de beroemde klok of is die gesneuveld met de aardbeving.
    Ga nog lekker genieten. Wanneer ga je naar je snelle mannen.
    Groetjes mo
  2. Jacq.:
    18 maart 2018
    Haha, nou het is hier nog een en al gat. Volgens mij staat de klok op een andere plek. Vooral het echte centrum heeft enorm geleden onder de aardbeving. As dinsdag vlieg ik naar Melbourne. Helaas via Brisbane, dus ik ben de hele dag onderweg. En dan ga ik vanaf donderdag naar het circuit. Zondag is de race.. SPANnend!!
  3. Esther:
    18 maart 2018
    Hoi Jacqie, wat gaat de tijd snel zeg...en het blijft leuk om je verhalen te lezen...goedkope bus is duurkoop in tijd ;) hahaa...ach, je hebt geen haast daar in principe...heel fijn. Wij beleven hier de (hopelijk laatste..en nu echt) stuiptrekkingen van de winter...bokkoud hier dit weekend...die 15gr. klinkt best goed! Goede reis dinsdag als je richting "snelle mannen"gaat ..hahaa..en veel plezier alvast met de race! Liefs van ons bij de warme kachel , kus!