Auckland en New Plymouth

11 februari 2018 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

Even een update;

zaterdag regende het in Auckland en wilde ik mij daar niet door laten beperken. Maar.....halverwege het museum van Auckland ging het keihard regenen. Na een half uur schuilen werd het helaas niet beter. Toch terug naar het hotel. Balen.
Zondag ontbijt, spullen gepakt en wederom in giga regen via de gelukkig overdekte winkelstraat naar het busstation. Daar een heel leuk gesprek gehad met een 55 jarige Aucklandse met kort haar. De ene helft knal blauw en de andere knalroze. Hahaha. Ze ging een cruise maken!! En haar vriendin kwam met de Plymouth bus. De rit duurde 7,5 uur en ging tot Hamilton door glooiende weides vol koeien, zwart wit en bruine, schapen en soms lama’s. Daarna veranderde het landschap in een meer woeste, natuurlijke omgeving. De regen en de bergwegen konden de chauffeur er niet van weerhouden vol gas te gaan! Als een paard dat de stal rook!!
Desalniettemin kwamen we een goede anderhalf uur later dan gepland in New Plymouth aan.
Helaas had het “organisatiebureau” een foutje gemaakt, wat 10 minuten lopen leek, was 10 minuten met de auto... beduidend, minder handig.